Bergman och Ria:)

Jag har sett min allra första Ingmar Bergman-film. "Scener ur ett äktenskap". Har suttit som klistrad i tre timmar och dragits in i livsöden. Ett sånt underbart manus, otroliga psykologiska konflikter och hiskeligt intressanta karaktärer som bara växer och utvecklas. Åh! Jag älskar det!

RIA-centret idag. Jag vet inte, är även helt betagen av det. Så långt från min lilla trygga uppväxt och så bortglömt i samhället. Där sitter dom, typ 40 olika människor som inte får någon hjälp, som står utanför bidrag och trygghet, som inte har några nära anhöriga och kommer dit för att umgås med andra. Amen! Det är galet och jag skäms lite för att jag har levt så skyddat, samtidigt som jag upptäcker att jag är så väldigt glad över det!

Det var mina två wow:s idag. Tada! Nu får ni börja kommentera, jag blir jag deppig av det här!;)

Kommentarer
Postat av: Alexander

KOMMENTAR, KOMMENTAR, KOMMENTAR! Vet du, jag tror jag har sett lite ur den där Bergman-grejen! Och det var ju bra! Nu är jag lite bitter över att jag inte såg hela. Men va ska man göra? :)

2011-03-01 @ 11:34:25
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0