Lite tankar

Åh åh åh!
Idag har vi börjat med en ny kurs, "tro som omfattar hela livet". Grymt intressant faktiskt... Men sen kom ett litet problem... Jag är fast i gamla tankebanor... Svettningar, illamående, ingen luft, för en liten sketen skrivuppgift... Den blir inte bedömd, det är bara lite text som ska skrivas... Jag reagerar på samma sätt som när jag ska skriva projektrapporten... FY SJUTTON! Och jag skäms lite, jag har stängt in mig på mitt rum med mitt illamående...

Visste ni att på det här stället är olika biblar, olika rankade. En slimline-bibel=Wow. Jag har en Gideonit-Bibel... Den är rankad bland dom sämsta, men jag har den för att ajg har lånat ut min andra bibel 2000, så det är ganska lungt. Pingstarna har Folkbibeln, de flesta andra har Bibel 2000. Mycket understruket=wow!

Olika uttryck snappar man upp också. Har börjat använda mig av "norrlandssugainluft-ja", "gött som körv", "jajjekeps". Andra kommenterar min östgötska och hela första veckora har varit ett enda gytter av dialekter och konstiga uttryck. "Vars är du på väg?" är också spännande.

Jaja, dags att skriva om tro. Vad är tro? Jag vet inte... Det rä väl bäst att bara börja skriva så släpper det ju snart, jag känner mig själv. PuckoRebecca!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Studiebibeln is the shit!

2010-09-09 @ 16:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0