Stockholm

Jaha då så, en dag i huvudstaden avklarad. En dag som "modell", kändisjagare och lantis. Vi började dagen med att ränna fram och tillbaka inne på centralstationen. Det skulle låsas in väskor, drickas kaffe, köpa biljetter hem och hitta ut på rätt sida.

Linnéa åt "brunch" på McDonalds... ¨

Jag drack kaffe.

Sen ville vi gå och kolla vart vi skulle vara senare på dagen och helt plötsligt stod vi framför Sturegallerian. Mina kändisspröt kom ut. Var hittar man flest kändisar? Stureplan! Det användes kodspråk..B="Här handlar Blondinbella". K="Här brukar Katrin Zytomierska hänga" och så vidare. Synd var det dock att Linnéa inte har en aning om vem Katrin är eller inte bryr sig det minsta om var Blondis köper sin klänningar...  Hon lade dock till med sitt bästa sökar fejs när jag villa ha en bild (Det var så förgrymmat kallt så bilden är skit)


Lunch...
"Men Rebecca, är det inte jättevarmt med mössa på hela tiden?"
"Ehhm..."
"Aha..."
Jag har aldrig känt mig finare i håret!



Sen var det lite shopping o sånt där. Jag köpte ett par strumpbyxor, Linnéa köpte 5 par svarta strumpor. Åhh, jag är sååå nöjd med mitt kap:/;)
Sen åkte vi till "The Studio" och skulle modella.

Vi kom dit, glada i hågen. Träffade en trevlig kvinna som hjälpte oss att registrera oss och allt sånt där... Sen fick vi sitta i Loungen... Vi såg på Top Model och Du är vad du äter innan vi började fundera på varför det aldrig blev vår tur med sminket. Så vi gick och frågade. Det visade sig att dom hade glömt bort att skriva upp oss på listan... Vi hann se hela CSI NY innan det blev år tur med sminket. Sen var det lite mer väntan (Framför 2½ men) Sen kom fotografen, taadaa! Vi tog bilder i våra tre outfits... POSE! SNAP! POSE! SNAP! Klart!

Nu skulle vi vänta liite till bara sen skulle vi få se bilderna. Kollade lite på nån repris av Victoria's Secret fashion show... Sen, 40 minuter senare, kom en tjej och ropade på oss. Jaha tänkte vi, sen tappade vi bort henne och hon glömde uppenbarligen bort oss... Det är här allt blir olustigt. Kvinnan har på sig konstiga kläder. Hon säger "Oh Gosh!" när vi påpekar att hon sa att vi skulle följa efter henne för 10 minuter sen.... Hon visar oss till en dator där vi ska kolla på Linnéas bilder. Tjoff Tjoff Tjoff säger det  sen är hon tillbaka med mina bilder... Tjoff Tjoff Tjoff igen. Sen ska vi välja bilder och hon säger på stockholmska att hon minsann inte tänker bläddra igenom bilderna två gånger så det gäller att Linnéa bestämmer sig snabbt och sådär. Grym försäljare var hon... Linnéa bestämde sig för att köpa två bilder. Jag satt och genomgick en inre kris. Saker som att hon blev arg på Linnéa när hon inte fattade prislistan, att hon sa "jaha, ska du också bara ha två bilder?!" och hennes överlägsna attityd gjorde att ajg minsann stod emot. Nope sa jag, det blir inga pengar från mig. Fast Linnéas bilde rvar fina. Men den där kvinnan förstörde min dag. Plus att vi hade fått vänta i typ 4 timmar på vår tur och blablabla har gjort att ingen kommer få ett samtal om samma erbjudande. Kan annars nästan lova att många av mina läsare skulle fått det...

Det var kul, fast jaa... Äsch. Jag satt där coh kolalde och upptäckte att bilderna går att ta med faderns utrustning, så det ska göras... Ska försöka själv också, då får ni vara försökskaniner. Såhär irriterad var jag i alla fall...

Fast, lite glad var jag ju. det har varit en fin dag!


Vilket långt inlägg det blev. Ösch. Godnatt!
Pusspuss

PS. Förresten så fanns det INGA kändisar på Sturegallerian. Besvikelsen var total!


Kommentarer
Postat av: alexander

eller hur! stureplan sög på kändisfronten! fast jag tänker att de kommer fram till natten... men visst var det fint och snoffsigt! jag trivdes :P



tråkigt med bruden på studion... pissnollåttor!



haha, ni åt visst också på donken? haha, här satsar man verkligen på nya upplevelser! :P

2010-01-08 @ 14:30:44
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0