Greenpeace

Idag när jag går på drottninggatan, alldeles oskyldig. så hoppar en man på mig. Precis när jag har tagit ut ett litet kontoutdrag (som förövrigt visade att jag har fått mitt studiebidrag, WIIIE!). Vilka knallar runt på drottninggatan titt som tätt? GREENPEACE! Kul.

Han:
-Hej, skulle du kunna tänka dig att vara med i världens största politiskt obundna lalalalala....!
Jag:
-Hej, njae du jag har inte riktigt tid just nu...
Han:
-Vår jord har också bråttom, vet du det?
Jag:
-Mjoo, jaa...
Han:
- lalalala...Kyoto-avtalet.
Jag:
- lalala.. fiffla med siffror...
Han:
-Oljebolagen fifflar med siffror
Jag:
- Alla fifflar med siffror.
Han:
-Vet du varför jag pratar med dig just idag?
Jag (tänker)
-Ni är väl här jämt?
Han:
- Man ska ha möte och diskutera Kyotoavtalet (tror jag det var) och då bestäms vår planets framtid. Vill du vara med och påverka? Ju fler vi är, desto mer kan vi göra!
Jag:
-mjoo, jaha (Tänker febrilt på vad Alex har berättat för mig om greenpeace, vad man kan knäcka dom med)
Han:
Men kan du tänka dig att stödja? Kolla på hemsidan i alla fall?

Sen lämnade han mig, efter att ha gått med mig uppför halva drottninggatan... Suck.
Efter det här skickade jag ett sms till Alex:
"Vad är smartast att säga till Greenpeace för o knäcka dom?"
Fick det här tillbaka:
"Att deras organisation är diktatorisk (Greenpeaceeliten bestämmer och medlemmarna har inget att säga till om), deras metoder är omoraliska, de har inga lokala eller ens regionala träffar för att diskutera miljöfrågor, deras chefer tar ut massiva löner, "volontärerna" på stan får betalt, deras siffror stämmer aldrig, de gillar bajs."

Jag skulle vilja säga att det är smartare att engagera sig politiskt om det ska vara så. Att man släcker lampor på stan att man inte gör en massa brott för att få fram sitt budskap. De har ju inte direkt det bästa ryktet om man säger så. Heja Miljöpartiet;)

Nu är det dags att dra sig ner mot Friskis för lite träning, pusspuss

Kommentarer
Postat av: alexander

jag blir så stolt!

2009-11-02 @ 22:27:16
Postat av: martina

"de gillar bajs"hahahaha

2009-11-02 @ 23:17:36
URL: http://iamiwas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0