Flyktingpolitik... typ.

Åhh, sitter och kollar på Debatt. Migrationsverkets generaldirektör är där, en från gränspolisen. Dessutom en präst, någon som "gömmer" flyktingar, några flyktingar som har levt gömda och så vidare. Helt plötsligt kommer det en kille ch säger:
"Rätt ska vara rätt! Om ja jobbar som läkare och får in ett illegalt flyktingbarn så är det självklart att jag ringer polisen direkt, jag kan ju bli av med mitt jobb!"
Jag blev så arg. Svensk lag ska följas och så vidare. Hade han sagt det så hade det kanske varit bättre, men att ha som argument att "jag kan ju förlora mitt jobb". Varför är människan så egoistisk??? Det måste finns någon anledning till att någon lämnar sitt hemland, sitt liv och kanske släkt och familj och kommer hit. Lever kanske flera år under värre omständigheter än ett husdjur. Det kan ju inte vara något som man väljer själv!? Jaja, har ni nåt annat som kanske kan bidra till mina tankar?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0