Fika fika fika!

Sitter i mörkret i mitt rum, taklampan har lagt av helt nu. Irriterande... "Men Rebecca, sätt i en ny lampa då", men åhh... "Det är mysigt med mörker";)

Idag har varit en fikadag, som så många andra dagar. Började med att träffa C på McDonalds där det åts en macka och dracks varm oboy och kaffe. Senare kom även M och gav oss del av sin vackra uppenbarelse. Gick till apoteket och köpte halsbrännatabletter, kaffe är inget bra. Sen var det dags för mentorstid, men då hade de flytttat Arbetsmiljö och säkerhetslektionen till samma tid som vår nyinsatta mentorstid=allmän förvirring. Men det visade sig att läraren antagligen blivit petad=inställd lektion=förvirringen la sig.

Gick till mique och lite annat för att sedan gå till Skafferiet där MAtilda och rebecca satt och mös. på vägen dit träffade jag Anton:) Kom på att det är skittrist o cykla själva på mornarna. (Vi cyklade tillsammans med Danne och Carl varje dag i fyra år!) Jaa. trevligt var det hursomhelst:) Sen tyräffade jag på den där "Vad säger du om jag säger att jesus finns och att han älskar dig?"-mannen. Fick ännu en gång en "Då är vi syskon, halleluja!" och jag kude knalla vidare. Träffade på en munk.

Han: "Hello! Can I ask you a question?"
Jag: "Hell yeah!" (Neeej, jag sa bara sure...tyvärr... Det drog ner min coolhetsstämpel...:()
Han:  "I am not a terrorist"
Jag: "ehhm, ookej..."
Han: "I am a monk (?) and we are trying to distribute food to poor people. Would you like to contribute? I am not a cheat!" (Visar ett "ID-kort och ett kort på honom själv när han lagar soppa)
Jag: "Well, not now really... Do you have a website or asomething"
Han: (Börjar sjunga)"Do you really want to hurt me? Do you really want to make me cry?"
Jag: " Ehh, no... Of course not, goodbye"

KOm senare till NG. Alldeles för sent eftersom jag glömde tiden och var tvungen o gå och köpa fika. Fick den här kommentaren av Nicho:
Han: "HUr går det med killarna då?"
Jag: " Höhö... Ehhh..."
Han: "JAg tänker du går ju sista året nu, det börjar väl bli dags att du hittar nån"

ÅHH! Hej press;) Är livet slut nu? Är det klimakteriet om ett halvår? Kommer jag ha sabbat min chans så fort jag tar studenten? Wiie... XD (Jag menar inte att livet tar slut vid klimakteriet!)

Jaja, tuudeluu

 


Kommentarer
Postat av: alexander

VA???? sjöng munken? varför då? va de ingen riktig munk?

2009-11-17 @ 15:00:41
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0