Funderingar på kvällskvisten:)

Jag och min bror äter så sjukt mycket mandariner! (frukten... Finns det förresten nåt folkslag som heter mandariner eller pratar dom bara mandarin? Man blir ju fundersam) Mamma o pappa var o handlade förut, köpte så hela skålen var full, nu är det bara några kvar och komposten är full av mandarinskal... Det är party med jul!

Har kommit på julklapparna nu. Jag ska vara en god samhällsmedborgare, mer säger jag inte.

Kommer ni ihåg vad jag skrev imorse? "Varför lär man sig aldrig att man ska gå och lägga sig tidiagre än ett?" Det är nu jag ska börja tänka, borsta tänderna, vara smart, tänka på konsekvenser. So where does this leave us? Att ajgs ka sova nu, gör jag det? Nope! Jaja, det löser sig väl, när jag blir äldre kommer jag att komma på det. Pratade ju med Linda Råbesjö om det där i kyrkan för typ en månad sen när Elliot kommer:

Elliot: JAG FICK EN CHOKLADBOLL!!!

Jag: Varför blir man bara dummare och dummare med åren? Nu tänker man istället: Åh nej, jag skulle inte ätit den där chokladbollen...

Linda: Jag är ju trots allt 15 år äldre än dig och jag har inte blivit klokare. Jag kan jju höra av mig när jag har blivit klokare så vet du ungefär när det kommer.


Så är det, dum blir man!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0