Paulus-år?

Jag vill verkligen inte vara den som är den liksom. Men jag är sjukt sugen på nya skor, det håller på att bli lite läskigt. Jag vet, "men Rebecca, du skulle nog kunna behöva nya skor eftersom att de gamla är fulla med målarfärg o är äckliga o så". Men grejen är att det är heels, mina vänner, heels som jag är ute efter. O nu har jag lite dåligt samvete. Samtidigt som jag skriver det här tiittar jag på Scoretts hemsida, dom har sjukt mycket snyggt. Men jag får leva med mina två andra par heels som är sjukligt snygga och tåls att använda miljoner gånger, för jag är sexigast i världen i dom;)

ajja, helgen har varit ruggarns fin med fösamlingshelg och skogsröj i Rejmyre (!) med Matilda. Dessutom hanns det med en snabbfika i Linköping med Alexander, Linnéa och Tobbe. Mycket trevligt.

Diskuterade med Linnéa och Tobbe om hur trovärdig Paulus är egentligen. Är det bra att så mycket av vår undervisning och så vidare är skrivet av en man som inte alls träffade mannen han skriver om? Tobbe och Linnéa ansåg att han var trovärdig eftersom han redan hade massa makt innan han "blev kristen" och han förlorade mycket makt då. Men på ett sätt har han ju makt på ett helt annat sätt än idag. Jaja, det tåls att tänka på. Ett år på bibelskola kanske inte vore så dumt efter gymnasiet... Om jag inte kommer på det här då blir det så, ingen teater, bara ett Paulus-år;)

jaja, Ha det fejnt:) Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Jonas

Egentligen är det inget problem att Paulus aldrig träffade Jesus i livet (vad vi vet, och åtminstone inte som troende) då hans undervisning blev godkänd av kyrkan i Jerusalem och Petrus rekommenderade honom i sitt brev. Hade det funnit några motstridigheter mellan dessa hade vi kanske fått problem men så är det inte.

Om Paulus varit en hädare hade han omnämts tillsammans med Marcion och andra villolärare och inte med lärljungarna.

Om han mot all förmodan -var- hädare och tillräckligt inflytelserik för att hålla sig kvar tvivlar jag på att andra apostlar som skulle utgöra ett hot för honom skulle finnas kvar.

Eller så skulle det finnas en gren (avskuren eller ej) av kristendomen uppkallad efter honom.

2009-08-31 @ 01:59:26
Postat av: camilla din kära

ja rätt, du är så sjukt sexig i heeeels Rebecca. (du är det annars också, men lite extra sådär)

2009-08-31 @ 23:32:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0