Den helige Andres

Idag har vi pratat om Den Helige Anden... Visste att vi skulle komma hit till slut, men jag hade förträngt det lite... Just den delen av gudomen har jag haft lite problem med, jag vet egentligen inte varför. Det kanske var diverse Pingstläger när jag var liten. Jag tror attd et är så, jag har inga problem med Anden som hjälpare, en ständig gudsnärvaro, Guds sätt att gå över de fysiska gränserna. Det är när man ska börja be i tungor, när alla ska ha den profetiska gåvan, när alla ska hela överallt och jag känner bara NEJ! Eller Ja! Fast NEJ! Jag var på läger och fick det itutat i mig att alla skulle be i tungor, det är så man ser hur andlig en person är, hur nära Gud och hej och hå! Sedan dess har jag hållt mig på avstånd från detta. Nu ska vi ha Gåvoupptäckande, som ämne i "skolan"... Det blir spännande, får se vart det här slutar... Jag vet inte. Jag går och lägger mig.

Angående rubriken, spexigt va?, så kommer mamma och pappa upp i helgen samt ett litet substitut för min bror som åker hem till norrköping istället. Substitutet består i broders rumskompis, nära vän och homie Andres! Trevligt värre.

Nu ska jag sova!

Kommentarer
Postat av: Alexander

Du är så bra Rebecca! Så himla bra!

2011-02-08 @ 21:31:39
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0