Teater och annat plugg

Hallå där bitches;)
Hoppas ni mår bra, det gör jag, mest i alla fall. Skolan ligger som nån sorts klump i magen heeeela tiden! Idag kommer Matilda och så ska vi plugga. Idag måste det gå bra. Tyvärr är jag en pank människa, så jag kan inte springa bort och köpa nåt kul o äta... Men men. Sen är det lite teater... Ska väl plugga lite text nu, den börjar så här i alla fall:

"Lägg ner den runda skölden på vår mark, jag har älskat den. På remmen syns ännu märken från hans arm, svetten som rann från hans panna har buktat de fåriga kanterna. Sköld av polerad brons som glänste i solen och skyddade en hjältes liv. Du ska sänkas ner i mörker och mull och för evigt bli ett barns svarta kista. Inbilska greker! Idag har ni ingen anledning att vara stolta!"

Sen är det bara en A4 med text kvar att lära sig. Dessutom finns det baar scenerier till den där delen. Nästa vecka är det nån sorts liten soaré för typ klassen... Kul! Tänk, Danne och johanna satt igår och funderade på vilken maxhastighet en golfboll fick ha för att komma ner i hålet. Och här sitter jag och ska lära mig en text och att röra mig som att jag har ont i vänster knä...

Nej ni... Tuudels!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0