Snoppånga och jobb

nio timmar, ungefär 1500 paket senare (tydligen har det räknats på det där, sa Bosse i alal fall, 1200-1500 paket en sån här dag!), en till synes oändlig kö som har ringlats förbi badhyllorna, CULT-delen och ÄNDA bort till hjärtavdelningen. Fattar ni? Det är sjukt! Kanske tio personer på hela dagen som inte har velat haft sina paket inslagna.

- Jag ser fortfarande allting med mina paketinslagar-ögon. Koppen på nattduksbordet? två tior bara, tjoff tjoff! Smala pappret, det gå rpå bredden om man sträcker ordentligt. Ta det breda annars. Halmgrisen på skrivbordet? LÄgg den ner, En trettio, en tjuga. Tjoff tjoff! Osäkert med breda eller smala pappret. Smala skulle nog funka, lägger jag den ner så blir den ju inte så hög. Rött/Vitt snöre, tjoff tjoff med snördelaren, etikett på, ner i påse "GOD JUL!"

Panikköpte alla mina julklappar vid 20.03= JAg var inlåst på Mique=bara Miquepresenter...:) Där har ni det prickiga pappret. Det är fint, det säger alla. Gulligt. Men just nu räknar jag i prickar. Vänta nu, det kanske är lika bra med en och en halv prick till, annars kanske det inte går runt. En prick mindre va?
Ser ni det fina med silver/vitt/svart/lila/rött snöre??? Jag drev med Frida. Det har varit en sån dag idag. Vi har stått där i nio timmar och överflummat ofta=Spridit glädje i julstressen.
"Vad vill du ha för snören då?"
"Ta lite allt möjligt. Jag vill ha lila. Och rött. Silver ckså du. Svart måste jag ha också... "
"Du är bäng"

Yes! Vilken känsla det är egentligen.. Jag har känt mig lite ny och dum i huvet ofta på Mique. Jag har ju inte jibbat sådär jättemycket liksom. Och så tycker hon att jag är bäng, det var kul;) (Jag förstår att alla är barn i  början, men ändå)

"Vill du ha en etikett?".
"Haha, är det sista julklappen nu eller?"
 "URSÄKTA! KAN VI TA KÖN FRÅN DET HÅLLET ISTÄLLET? Då blir det lättare att betala",
 "Är det något du vill ha inslaget?",
"FRIDA! Är det ditt kvitto?",
"Tror du pappret räcker?",
 "Nej nu var jag snål",
"NEEEEEEEEEEEJ! Jag har inte slagit ut!!!",
"BOSSE?! Är det Carpe Diem-skyltarna som är slut?",
 "Var är diskmedelskartongerna?????",
"Du har änglaspelen precis innanför dörren!"

JAG HAR SETT MIN "SNOPPÅNGA" IDAG!!!!
Nu tror du Frida att jag bara hittade en som jag säger det om. Men nej! Jag har bara inte haft ett ord, nu har jag. "Hej! Jag heter Rebecca. Jag vet vem min snoppånga är, det har jag vetat länge."

Nu öpnnade jag en present som jag fick av Erika, Sonya och Bosse. Te, en tekopp, Åre choklad och ett presentkort på 300 SPÄNN! Yes! (39:- Choklad/Te, 69:- Övrigt, 69:- Choklad/Te, 300:- Övrigt. Te: En tia bara. Tekopp: en tjuga, en tia. Choklad: En strut. Presentkort: No Wellpapp:))

Nej ni, jag har satt på Jul igen spellistan på Spotify. NU ska även jag få lite julkänsla, än så länge har jag ingen som helst, fast det var julskinka, julmust och granen såg ut såhär:



Hoppas att jag inte dödat er med mitt wellpappsnack eller prickiga tankar...

Pusspuss GODJUL!!!




Kommentarer
Postat av: frida

ÅH! Jag är så glad för din skull! Livet är inte helt komplett utan en snoppånga. GOD JUL!

2009-12-24 @ 13:07:33
URL: http://fridafrogsjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0