Lite småfalskt

Ännu en dag i livet.

Min morfar har en lapp vid sin dator där det står:

"TÄNK POSITIVT!
Säg till dig själv varje morgon:
Det här bli en fin dag!
Jag klarar av mer än jag tror!
Ingenting blir bättre för att man oroar sig!
Man kan aldrig göra mer än sitt bästa!
Alltid finns det något att glädja sig åt!
Jag känner mig i utmärkt form!
Idag ska jag göra någon glad!
Detär ingen idé att deppa!
Livet är härligt!
Var optimist!"

Av någon anledning stör det här mig något helt kolossalt! Jag vet inte varför. Det är väl bra att vara optimist, men hela den där lappen känns falsk. tycker jag! Någon gång måste det ju vara okej att deppa. Jag hoppas att den som skrev det där deppade någon gång. Det kan vara lätt att säga så där om man aldrig har gjort det, men annars. Äsch jag vet inte! Jag är nog pessimist. Har blivit i alla fall. Det är ju lite tråkigt...

Jag hittade en till lapp som min morfar hade satt upp på väggen.

"Tjo så vaknade man!
Tjo så var man uppe!
Tjo såå hade man borstat tänderna!
Tjo så var man i skolan!
Tjo så var man pensionär med en massa pengar!
Grattis morfar på 65-årsdagen kram Rebecca."

Min verklighetsuppfattning var lite uppstressad och kanske lite skevXD

Idag var jag i Fylstakyrkan på gudstjänst.. Det var fyra tanter och gubbar som sjöng vackra sånger. Det var lite falskt, men tanterna tyckte det var fint.

Mysmys har det varit idag. Mycket fikaXD

Pusspuss
Take care<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0