En bra/dålig dag

Har tänkt på det här inlägget. Tänkte skriva att inget var bra med den här dagen... Men nu, precis när jag skulle börja så kom jag på att det har varit bra grejer. Bara det att det finns kanske inget som är bra nr man lyckas försova sig (vilket iofs inte är sant. Klockorna ringde i tid, jag gick upp, gick på toa, frös. Jag gick och la mig "bara två minuter"= 15 minuter= min duschtid:( Jag gick upp, gjorde frukost, satte mig vid Vakna med the Voice, gick därifrån vid 07.18 (duktigt!), GICK OCH LA MIG IGEN!:O Gick upp EFTER nyheterna på Rix FM, alltså typ 07.32, i pyjamas. Bytte om, vägde för/emot för att hoppa religionen, kom fram till att ajg skulle dit. Reflekterade över spårvagn/cykel/bil, skrev en för/emotlista i huvudet. Missade därmed spårvagnen och ville undvika en jobbig diskussion med far så ajg cyklade. Frågan är nu var jag ska sätta slutparentesen. Här blir bra!)

Det regnade/snöade järnet! KOmmer fram kall och blöt till skolan, utan mina böcker eftersom jag är sen. Tänke rinte att det kanske är bra o stänga av Ipoden och allt sånt där. Så jag kommer in, som en stor blöt och kall nånting med mössan så långt ner att det ser ut som att jag inte ahr nåt hår, iPoden låter i hela klassrummet med nån pinsam 90-talslåt mit under Annas genomgång. Shieet.. Fin morgon.

Sov sedan en liten sekund i cafét+tog en kaffe innan teaterlektionen i en ISKALL aula.

Innan teaterlektionen träffade vi vår första arbetsmiljö och säkerhetslärare, han som är lite småmyshög. GulleFredrik! Carl smörade och vi andra stog o la in små inlägg om vår nya lärare som inte riktigt är kompetent.
Fredrik skulle se vad han kunde göra:)

Svenska utan inspiration och ett samtal som inte riktigt handlade om insändare... haha.

Sen skulle ajg cykla hem, HEMSKT! Det regnade och hade sig. Ihhw!

Men här kommer de bra grejerna:

- Vi har fått Anna tillbaka i religion!
- Jag bakar bröd, det blir frikkin amazing:)
- BILJETTER TILL NEW MOON ÄR BESTÄLLDA! Premiär, YEAH!
- Powernapen i cafét räddade min dag!
- Brödet jäste, trots osäkerhet med torrjäst:)
- Känslan när man tar på sig torra kläder efter att ha blött ner sig totalt är bland de bästa som finns:)
- Jag ska tända brasan ikväll när mina män infinner sig:)

Jaa, pusspuss
 


Kommentarer
Postat av: alexander

du är så rolig! baka bröd är nåt du brukar göra ofta nu eller? gjorde du inte det för nån dag också?

2009-11-06 @ 13:58:49
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0