Annandag jul:)

Annandag jul! Ännu en juldag, snart är det slut... Lite synd. Det har varit en fin jul. Förutom att jag var förkyld och dan på julafton, mådde dock bättre på juldagen och nu mår ajg nästan prima. Nu var det så längesen jag tränade, vill träna. Men om utvecklingen sker i den här takten och i den hä riktningen kan jag köra redan imorrn(?)! Sitter och lyssnar på All I want for christmas, när är gränsen då det är förbjudet att lyssna på julmusik?

Fick fina julklappar i år. Ett halsband, örhängen (jag har inga hål, men men...), hemgjorde tryffel, lite pengar, en trisslott (Danne vann 1000 spänn på sin, jag vann 50. Jag gläds med min bror, humpf), en kokbok och ni vet sånt där kul man kan behöva. en Bh, till exempel. Jag blev mycket glad, det betyder att  jag slipper gå till den där hemska affären... Wiihoo!

Hemgjord senap fick jag också, av min bror. Jag har aldrig gillat senap. Johanna frågade mig om jag tycker om senap, det gör jag inte. Danne sa att det visste han. Tack gullebror;) Hur som helst var det ju efter inspiration från släktens husgud Ernst Kirschteiger som den blev till. Han liksom genomsyrar hela julafton. Vi valde bort Svensson, Svensson för att se på Ernst. Jag höll på o smälla av. Ernst hade gjort senapen, Ernst, Ernst, Ernst, Ernst! Knäppt det där. Min kusin startade ju en Ernst-fanklubb i Axberg för några år sen. När det var Sommartorpet. Alla skulle göra vågen när Ernst syntes i TV. Spännande...

Jaja, jag ska se om det finns nån mellandagsrea på Elgiganten, Onoff eller nåt sånt där. Jag vill ha en epilator.

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0