Hår, hår, hår


Jag har ett litet projekt. Har jag berättat om det? Att jag kör på "Balsammetoden". Ni vet, jag har ju en vän här uppe, Joel, han har fasligt lockigt hår. Hm, tänkte jag. Jag vill också ha så lockigt hår, eller i alla fall lockigare än innan och han kör på balsammetoden. Så nu kör vi på det här. Grejen är att jag inte tvättar håret med schampo, utan bara balsam. Äckligt tänker ni, men nepp! I de flesta schampon som vi använder så finns det silikoner och mineraloljor som lägger sig utanpå håret och får det att se friskt ut, fast det blir mer och mer slitet inifrån. Så för att få det fint på rikitigt ska man sluta med silikonerna och oljorna och istället bara tvätta. Så, först ett schampo som tar bort gamla silikon/olje-rester, håret känns som svinto. Sen har man två olika balsam, ett rengörande och ett vårdande. Grejen är att har man inte i en massa skit i håret så rengör balsamingredienserna fint av sig själva. Så, det här blir spännande. Jag ska hålla er uppdeterade...

Lördags: Sista schamponeringen
Idag, tisdag: Första balsamtvätten
Däremellan: Vatten bara:)
Idag är håret här och där, galet luftigt och inte alls speciellt lockigt. Fortsätt bara, säger Joel. Och då gör jag det.

Får väl visa mina balsam då, om ni tjatar! Det högra är rengörande och det vänstra är vårdande:)


Tada!


Kommentarer
Postat av: Elin

Väntar ivrigt på resultatet/uppdateringen av balsammetoden! Har funderat på den också, men är fortfarande lite skeptiskt till att det skulle funka..

2011-02-10 @ 22:12:49
URL: http://elinfotar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0