Långfredag

Helt plötsligt har jag fått lite mer prestationsångest på den här bloggen. Men den är ju till för er som inte är här och som jag inte pratar med så ofta, så jag fortsätter som vanligt.

Idag är det långfredag. Detta innebar Passion of the Christ och långfredagsgudstjänst. Men dagen har även innehållit brödbak, solning, matlagande, långfrukost. Himla gosig dag. Det är aaaasvarmt i solen men det blir ändå inte grönt och vackert. Tydligen kommer den enda vårveckan (på samma sätt som det bara var en riktig höstvecka) sista veckan i maj. Och då åker vi ju typ hem... Jaja, sen blir det sommar.

Den här påsken har främst setts ur ett "Maria-perspektiv". Sedan jag verkligen upptäckte det stora i påsken för några år sedan så har nya perspektiv och synvinklar öppnat sig varje år och i år verkar det som att Maria får stå i centrum. Himla trevligt!

Nu ska jag sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0