STOOOOR catch-up

WOOOAAA! 3 dagar och 7 timmar sen det dök upp nåt här. Jag kan visa lite vad jag har gjort:


Jag hängde med dom här små rackarna. Myspys!










Jag har ju jobbat, sålt jrdgubbar i drivor. Sagt "Jaa, det är inte ångt kvar nu, det är faktiskt sista veckorna nu", "Det blir 27 kronor", "Det blir 54 kronor". Jag irriteras av kunder som inte fattar, som inte tänker på alla andra och som bara ska ha allt och lite till. Jag har lärt mig 27:ans tabell. 27, 54, 81, 108... Jag har frusit när det har blåst, jag har räknat pengar och missat 10 lådor jordgubbar. På eftermiddagarna ringer ibland min bror och vill att ajg ska jobba lite i boden, då åker jag dit. Säljer 5 kilo potatis, 2 liter jordgubbar. En hallon och ett knippe dill. Vaxbönor, skärbönor, gröna bönor, sockerärter, spritärter och körsbär. Broccoli och blomkål, morötter och lök. Har ni gurka? Japp! Grön eller vit inlagd, slanggurka och såna där små gröna som man kan lägga in själv.

Efter allt det här åkte jag till mormor och morfar i Askersund. Åh! Jag kom dit, åkte alldeles allena i bilen, åt hallon, jordgubbar och Paus-sallad, kissade på McDonalds i Klinga. Jag kom dit och mormor och morfar var i Motala, så jag tog mig lite fil och jordgubbar och beundrade utsikten! Sen tänkte jag "en promenix in till Askersund", så det tog jag mig. Gick på grusvägar och kände mig glad. Jag tog en sväng runt i Askersund och njöt av gamla hus och svunna tider. Jag gick in på snäckbåten och upplevde barndomsminnen. Tittade på stenar ocg snäckor. Köpte mig en glass och gick hem igen. Sen har vi bara chillat, kollat på TV, spelat Clue och fikat. Jag fick en enorm lust att baka kanelbullar, så det gjorde jag. Finfint! Sen åkte jag till farmor och farfar i Kumla och fick lite mackor och diskuterade mobiltelefoner, så där som man gör där. Farfar skulle byta abonnemang och tyckte att ajg skulle visa. Sen skickade vi lite sms, eller jag skickade och dom blev alldeles förundrade.

På tal om mobiler. Mormor, morfar och mormors syster Sol-Britt och hennes man Bengt-Åke satt och skulle försöka komma på vila nummer de hade till sina mobiler coh hur de skulle kunna ringa till varandra. Mormor och morfar hade tre mobiler som de inte visste numret till. Så dom började kolla på de små fastklistrade lapparna på baksidan av sina mobiler, där de har skrivit upp numret. Sen upptäckte dom att det var ju fel, då hade dom bytt SIM-kort mellan alla tre mobilerna. Frustrationen var total. Efter ett tag gick jag in och fixade, ringde från varje telefon och fick fram vems som var vems, tada! Dom kallar mig genietXD

Nu är det en ny vecka, jag är på G.

Yes!


Kommentarer
Postat av: alexander

rebecca. du skriver väldigt bra! väldigt. bra. tack för idag! :)

2010-07-26 @ 23:50:07
URL: http://bojestig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0