Tionde

Nu kom mor ordföranden in här
"offrar du tillräckligt i månaden Rebecca?"
"ehh.. jag ger lite här o där... typ när jag har kontanter"
"du vet att man msåte ge tionde"
"ookej, joo.. men ajg har ju ingen inkomst liksom..."
"har du koll på din ekonomi?"
"mjoo, eller alltså, så illa är det väl inte..."
"Du vet att om ger tionde så löser sig det där."

Så nu är det dags att ge, vad blir det 100 kr i månaden. Kyrkans ekonomi ligger efter big time. Hoppas att det tar sig. I övrigt är det häftigt att vi klarar oss på bara frivilliga gåvor hela tiden. Men nu är det väl dags o lägga sin lilla del.

Ni som går i kyrkan, ger ni tionde? Jag har ju nu upptäckt att jag har typ 10 läsare iaf, så några borde ju vara från kyrkan.

I övrigt har det varit en fin dag. Smahällskunskapen visade sig inte vara så viktig. Usch vad jag ogillar sånt där.

Nu tänkte jag ringa någon för o se om någon vill ha myskväll ikväll:)
Pusspuss

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag ger inte tionde. Men sen har jag inte någon fast inkomst just nu. Vill gärna inbilla mig att jag kommer börja ge tionde i framtiden, men man vet ju aldrig...

2009-09-08 @ 23:29:50
Postat av: Linköpings-Alexander

asså, jag kör lite radikalmetoden. (i huvudet alltså, tankarna har inte riktigt kommit till handling ÄN)



så här tänker jag. jag är ju lite tjurig på kyrkan så därför ger jag tionde till andra än kyrkan.... :) funkar jättebra! eller jag har ju inte börjat än men det kommer funka jättebra!



www.kiva.org



det är grejer! mikrolån is da shit!

2009-09-09 @ 15:24:42
URL: http://shilly-shelly.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0