plugg plugg

Har äntligen hamnat med min bok i knät och självklart datorn så att "jag ska kunna skirva ner anteckningar" samtidigt;) Men så helt plötsligt hamnar jag i ett resonemang av herr Zygmunt Bauman om att för det första, alla som går på bidrag väljer att göra det. Jag, som tror att männsikor är ärliga och att de allra flesta inte trivs med att vara arbetslösa. Men så helt plötsligt kommer ett JÄTTELÅNGT avsnitt med "ett jättebra exempel": Svarta i USA hade aldrig lyckats om inte de vita hade fifflat lite med systemet så att de svarta särbehandlades positivt. Tydligen är det en svart person som var bland de första att tycka att positiv särbehandling är fel. Då påstår Bauman att han är typ dum i huvet som tror att han har kommit dit han har kommit utan hjälp från de vita. Men jag vet inte om jag kan ta upp det här i mina reflektioner, eftersom jag inte har fattat nåt annat i kapitlet, så jag kan ju ha missuppfattat hela grejen. Men jag är arg nu på Zygmunt (vilket namn?!?)

jaja, nog skrivet här. Tillbaka till boken. Ska försöka förstå och vara openminded. Morotskaksmuffins har jag hittat i frysen. så nu kan jag köra lite till:) Börjar ett, så då ska jag ha läst ut den, sen ska jag skriva för hand tills träningen vid fem o sen ska jag hem och skriva klart och skriva rent:)

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0