Ny Generation

Sitter i en datasal i skolan och väntar med spänning på att klockan ska bli 16.15, utsatt tid för första ny generationträffen... Jag är fruktansvärt opepp. Skulle helst vilja slippa och är väldigt osäker på om någon kommer att dyka upp. Om inte Jakob kommer, då blir jag besviken. Han har ju trots allt lovat. men men, jag vet ju själv, det skulle vara så lätt att bara strunta i det om man inte var rädd för att Ny generationsmännsikorna ska ringa och "peppa" en jämt och ständigt. Om jag inte hade tagit på mig det här från början, då hade jag kunnat lämna över ansvaret, eller skitit i det. Men nu kör vi ett sista race. Kommer det inge=Goodbye, ajöken och ah det trevligt. (Fast vi har VÄRLDENS mysigaste rum, så jag kanske "fortsätter")

Har varit och intervjuat Jesper Barkselius från Östgötateatern idag. Fick reda på det typ en timme innan... Men men, det blev bra. Han är en riktigt trevlig prick! Det är såna som han som gör att man vill fortsätta med teatern senare i livet också.

På tal om teater, var me dom coolaste grejen inatt. Ska ju skriva och framföra en monolog på Följ mig i Ryttargårdskyrkan på höstlovet. O ojojoj vvilken ångest det har varit. Så när jag låg i min säng inatt, runt ett, så tänkte jag. Nej, jag orkar inte. Jag säger det till Tobbe och Linnéa. (Usch vilket nederlag det hade varit, vad arg jag hade blivit på mig själv. Jag styr panikångesten, den styr inte mig!) men så helt plötsligt fick jag upp en mening i huvudet "Det är såhär den ska börja" tänkte jag. Och så tog jag fram min mobil,d et var det närmaste jag hade, sen skrev jag av hjärtans lust. 13 sms blev det... Det är nog tre minuter. minst. Än har jag inte läst igenom det, så det kanske bara är skit. Men helt plötsligt fick ajg en bild av hur det skulle vara. Grymt skönt!

Jaja, dags att låsa upp rummet och be litegrann för att det ska komma någon. Lina, where are you?

Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0