En dag...

Jag tänkte såhär, njae.. Jag orkar inte skriva något här. Men ändå, mina 10 läsare kanske blir ledsna om dom inte hittar något här. Visste ni om att jag anstränger mig för att inte skriva så många smileysar här. Annars brukar dom hamna lite här och där, även i skolarbeten.

Min dag har bestått av:
- en dryg samhällskunskap B-lektion
- kaffe och mys på McDonalds med Camilla, Matilda och Frida
- en liiiiten yttepyttesväng på stan
- till skolmatsalen och äta "korvgryta med thai-smak" (?!)
- arbetsmiljö och säkerhetslektion där det bestädes att Camilla ska komma hit och äta frukost imorrn.
- Mys med Camilla i Ng-rummet
- jakt på busskort till Camilla, eftersom busschauffören tog hennes kort imorse.
- fika med Calle och framtidsplanering, ska skriva mer om det.
- NG-möte
- Step 2-pass med Martina
- Gossip girl, Hollywoodfruar och Roast på Berns.

Kul dag måste jag säga. Föörutom att jag fick ett litet blodsockerfall innan lunchen+överdriven koffeinkick...

Vem tror att någon villl äta typ korvstroganoff (som förövrigt är det roliagste ordet sedan pyttipanna) som smakar typ thaimat...? Jag ville inte... det såg ut som spya. Men ungdomen ska vara glada för att vi får någon mat överhuvudtaget. Bortskämda som vi är.

Jag och Calle snackade om att starta ett café, ett stammiscafé. Där man kan fika billigt och sådär. Och när man planerar något med Calle, då vill ahn helst att det ska bli NU! Han är frän på det sättet, för saker händer faktiskt. Jag är inte sån. Jag har redan fått ångest, hur ska jag klara mig i livet på det här sättet? Får se hur det blir, inget innan man slutar skolan iaf, tänker jag.

Hollywoodfruar måste ju vara det mest intressanta fenomenet just nu. Kändisdjungeln är sämst och det lilla jag har sett har det varit djurplågeri, och det tycker jag inte är kul..
Men Anna Anka. Är hon inte cool? Jag håller inte med henne, liksom de allra flesta här i Sverige. Men att hon uttrycker sig som hon vill. Sen att jag tycker synd om hennes barn, det är trist. Men jaa, hon är så osvensk man kan vara. Här kommer hon och ifrågasätter allt vi tycker att vi har bggt upp. Eller när hon den andra, Maria(?) komemr o säger att hon gillar när hennes man kör bilen. "han är ju man." Det låter väl vettigt? 

Hon var kul i alla fall, Maria. Hon hadetjänat ihop lite egna pengar för första gången på flera år. Så då var hon mcycket stolt över att hon hade köpt ett kylskåp som hon fyllde med saker som hennes familj gillade. Kul. Hon såg så glad ut, då blev jag glad.

Nej ni... So long
pusspuss 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0