We're gonna get low, low, low, low

Hej hej alla glada människor!

Här är det lite lågt, men jag ska snart gå och lägga mig. Har ätit tacopaj med min familj och sådär. Myspys.
Halloweenfest var det ju, men ajg var/är opepp och tyckte det var skönare att vara hemma. Så nu sitter jag här ooch tänke rpå min lilla skola, eller skolgång kanske man säger...?

- 5 sidor uppsats om finanskrisen. Jag vet, på universitetet skriver man uppsatser på 40 sidor och tji och ho... Det kanske är därför jag inte riktigt känne att jag är på att läsa vidare direkt...

- Projektarbetet. Suck, jag vet inte var jag ska börja. Fast min far ska hjälpa och jag ska göra det här till en kul grej.

- Plugga manus. Har en liten "monolog" plus en massa små replike rhär och var. Allt måste sitta, tillsammans med min karaktär. Katerina, Katerina.. wiieho... (Den kommer dock att bli grym! Kom och se! Jag känner på mig att den kommer bli prima, det här är verkligen den roligaste pjäsen vi har gjort, jag lär mig sjukt mycket nya grejer hela tiden)
 
- På fredag får vi reda på musikalroller. Den är jag lite halvpepp på, nu. Det känns som att det kommer vara ganska ointressant fram tills Kvinnornas Decamerone är klar. Musikarna peppar dock skithårt. lite läskigt är det... Det är nästan så att man vill att de ska få alla huvudroller så att dom inte går ner sig totalt. Vi teatrare har ju ändå lärt oss att:

 "Det finns inga små roller, bara små skådespelare"
                                                       -Stanislavskij

Men det är klart att roller till teatrare, dansare och bildare skulle vara grymt kul. Det är ju lite av det första man får lära sig när man börjar i estetprogrammen. "Musikarna ska inte få alla stora roller". det spelar ingen roll om dom är bättre. Dessutom är kanske skillnaden att vi hoppas på att bara någon i vår klass får någon stor roll, medan nere på Kristina är det krig mellan alla som vill ha rollerna.  Jaja, det här är hur jag har tolkat vissa små fragment av inblick som jag har fått från den lilla Kristinaskolan.

- Har ett nytt samhällsarbete. ett muntligt dock, så det blir nog lugnt.

Jaa, det är väl det, aksnke. Förra året var dte grymt mycket jobbigare, men nu är man inte riktigt uppe i den växeln...

Åkte till Blodtappen imorse. Jag var där i fem minuter och då konstaterade dom att jag inte hade tillräckligt ytliga blodkärl. Skit också. Så det blir inget blod från mig.
  
Hade ju prov också, i arbetsmiljö och säkerhet. Första provet på terminen, så jag tänkte att allt var lungt. Men det var dte inte riktigt... Jaja, kallsvettningar och svårt att andas... Gick och köpte lite mellanmål o så var jag on track i en timme till. Nu är jag död. 

Fikatävlingen avgörs imorrn. Haha.

jaja, pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0