Gode Gud, låt mig slippa bli såhär när jag blir gammal!

Såhär löd en insändare i NT idag:

FEL KLÄDKOD, OTTOSSON
"Kommunen bjuder sina anställda på Musical Hits i Louis De Geer, konsert och kongress. Fantastiskt bra föreställning med kusinerna från Sankt Anna. Man hör en och annan i publiken muttra om återbäring av kommunalsaktt. Trots det ser det ut som alla trivs, har klätt upp sig och lite högtidligt gjort sig fina. Alla utom han, som i slitna jeans från scenen hälsar oss välkomna. Du var inte folklig, Ottosson. Du var fel."

HJÄLP MIG? Finns det verkligen ingenting annat i den här staden som går att ge lite insändarutrymme? Finns det inget viktigare än att kommunalrådet, eller vad han är, har slitna jeans. Det är som en tant i Ica Kuriren som klagade på att alla tycker att det är så viktigt med solskyddsfaktor på stranden, men alla glömmer fotsulorna. Eller hon som skrev att hon inte tyckte om sin 20-åriga dotters pojkvän som hade stökat ner något alldeles förskräckligt i den lägenhet där hon, hennes mamma, hjälpt till att göra fint och i ordning! Hur skulle hon göra för att hennes dotter skulle höra på henne och göra slut med den här hemska killen som inte kunde hålla ordning i hennes dotters lägenhet!!! Däremot gillar jag Alex(s) insändare om reklam på bussarna! Han är smart ibland, min vän! Han ska till Köpenhamn på supermöte med Obama:) Läs här!


Kommentarer
Postat av: Matilda

ooh människor utan liv alltså..

2009-11-19 @ 14:55:48
Postat av: jonathan

Om man representerar kommunen är väll respektabel klädnad det minsta man kan begära?!?



Slitna jeans borde ses som grovt yrkesfel. Det vore mycket roligare om alla vid högtidliga tillställningar var tvugna att ha på sig folkdräkt. (länk)



Det är väll "folkligt" om något?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0