Tandläkaren

Idag var jag en dålig människa. Jag hade hunnit till idrotten och hem igen för att åka till tandläkaren, men jag läste ut Galgdockan, sagan om isfolket boken istället. När bror min suckade åt mig fick jag dåligt samvete. Jag försöker komma på någon vettig bortförklaring, men jag kan inte. Men men, gjort är gjort. Jag kan ju säga att redskapsgympa inte direkt skulle höja mitt betyg. Jag kör på styrkan och att försöka skrika lite så att amn syns;)

I alla fall, imorse, vid typ halv åtta var jag tvungen att gå upp o kolla på Kenza som var på The Voice, haha. Jag är sååå nördig just nu, men som jag tidigare har sagt, vem skulle upplysa alla er andra om såna här viktiga saker om inte jag fanns? Får hoppas att jag inte försvinner. Hon uttalas Kinza, då blev jag chockad.
När pappa kom kände jag på mig att han inte skulle godta någon av mina bortförklaringar, så jag gick och la mig igen innan han hann ner.

Tandläkaren då. Myspys som alltid. Det blir tandreglering nästa vecka så det här var bara koll, som vanligt liksom. Jag måste haft stora klippblock i min underkäke så som hon skrapade o hade sig. Blåste, skrapade, blåste, skrapade typ. Jag berättade om min isande/ilande tand så hon kollade sen sa hon. "Jaa jag får väl pensla på då" Vad ska du pensla på tänkte jag? "Nu ska jag gå och hämta det som jag ska pensla på" Men SKÄRP dig! Säg vad det är! "Jaa, jag har en patient här som har ilningar i en tand, tycker du att jag ska pensla på lite?" Sen kom hon in o det måste vart tippex hon hade på. Hoppas i alla fall att jag kan dricka te obehindrat nu:)

Dags att gå till skolan. Lunch blir det där, får välja på
Fiskfilé med örter och limesås
Rimmad oxbringa med rotfrukter och persiljesås
Lime och vitlöksdoftande gryta med rödbetsouré

spännande:)
Pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0